Een verrassende wending

15 augustus 2018 - Bishop, California, Verenigde Staten

Alweer onze laatste dag in Bishop, een mooi stadje aan de voet van de Sierra Nevada! Omdat Yosemite Valley nog steeds gesloten was toen wij er zouden verblijven zijn we hiernaar toe uitgeweken. Geen verkeerde keuze, we hebben een heerlijk hotel gevonden in dit leuke plaatsje.

Maar eerst terug naar 10 augustus toen we de Pacific coast Highway 1 hebben gereden. Wat een prachtige kustroute, geen wonder dat dit één van de mooiste autoroutes ter wereld wordt genoemd. Allemaal spectaculaire ruige kusten met fantastische uitzichten.  Even gestopt bij het Julia Burns Pfeiffer state park om de prachtige Mc Way waterval te zien. Helaas trekken er hier heel veel mistbanken over de kust vanwege het verschil tussen het koude water van de Pacific en het warme binnenland, dus konden we het alleen door de mist heen zien. Maar toch erg mooi gewandeld hier door de eucalyptus- en dennebomen.
San Simeon is ons eindpunt waar we nog even lekker op het strand gaan zitten en zwemmen in de oceaan. Voordat we daar zijn is er nog een leuke stop bij een zeeolifanten kolonie bij Piedras Blancas, wat een gekke beesten!

Highway 1

De volgende dag gaan we richting Yosemite National Park waar we een hotel hebben geboekt vlak voor de ingang van het park. De Highway 120 door het park heen is namelijk al wel open zodat we in ieder geval toch iets mee kunnen pakken van het park. Na een mooie tocht door de wijn en fruitgaarden komen we aan bij de lodge waar we al helemaal in de sfeer van Yosemite komen. Je kunt wel merken dat er bosbranden in de buurt zijn want het is een beetje mistig door de rook en je ruikt het ook een beetje. We zijn in een plaatsje eerder even gestopt bij een informatiepunt en de aardige mevrouw daar zei dat ze die ochtend de overkant van de straat niet eens kon zien door de rook! Daarom is het waarschijnlijk ook erg rustig in de lodge, vooral de Amerikanen komen niet meer in de buurt van Yosemite! De kinderen zijn in ieder geval erg blij met het zwembad hier.

Yosemite West Gate Lodge

Dan de volgende ochtend op 12 augustus rijden we Yosemite in, de ingang is verlaten en we kunnen zo doorrijden. We komen aan bij Tuluomne Grove waar we een wandeling van 2 mile maken naar de Sequioa bomen, erg mooi.
De uitzichten zijn ook vandaag niet op zijn allermooist maar we krijgen toch een goede indruk van het park, geen beren gezien!

Yosemite highway 120

Wanneer we aankomen in Bishop, is het genieten van de rust hier en het mooie hotel. De volgende dag bezoeken we het historische railroad museum in Laws. Een soort openluchtmuseum met allemaal gebouwen uit de tijd van de goudzoekers.

De volgende dag gaan we de Sierra Nevada in, door de Bishop Creek Canyon. We gaan in 20 minuten van 1000 meter hoogte naar dik 3000 meter hoogte! Fantastische uitzichten en koffie gedronken bij Lake Sabrina met echte home-made American Pie! Wat een mooi gebied en we zitten echt tussen de locals die hier komen vissen.

South Lake

Vanavond eten in de Bowling Alley, ze schijnen hier heerlijke steaks te serveren.

Morgen gaan we door Death Valley rijden met als eindbestemming Las Vegas.

See u there!

1. Elske Annema:
    15 augustus 2018
    Wat een prachtig avontuur!!!
    Groetjes aan Afke en Jeen ;-)

Heel veel plezier nog!!
    Groetjes van Elske, Jelke en Hylke (en Berend natuurlijk)
  2. Ans Wijngaarden:
    15 augustus 2018
    Leuk verslag :) lijkt me geweldig wat jullie gezien hebben, Heel veel plezier nog verder met z'n viertjes!
  3. Geke vd West:
    Prachtig!
  4. Afke:
    17 augustus 2018
    Gaaf!!!!! We genieten hier volop mee en gaan weer even terug naar 2008, het jaar dat wij dit gebied bezochten! 😘😘
  5. Fam Bouwhuis:
    17 augustus 2018
    Fantastisch zeg! Wat ook een belevenis voor de kids!!