De klap op de vuurpijl

26 augustus 2018 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik op de veranda van onze Canvas Cabin (Tent Lodge) in Williams, Arizona. Dit is alweer onze één na laatste dag in de VS.

De afgelopen dagen hebben we kunnen ervaren dat de moesson regen ook hier heel wat water kan brengen! Gelukkig hebben we onze reisplannen er goed tussendoor kunnen vlechten.

Op onze laatste dag in Zion hadden we gelukkig nog mooi weer en hebben we 3 hikes gedaan. Wat een mooi park met zijn rode kliffen en watervallen. In de avond hebben we op ons vakantiepark een rondrit met paard en wagen gedaan inclusief cowboy en cowgirl! Daarna een heerlijke diner in de open lucht, met een countryzanger erbij. Afke en Jeen hebben nog een poging gedaan om het lasso werpen onder de knie te krijgen.

De volgende dag verlaten we het domein van de Virgin River op weg naar die van de Colorado River in de stromende regen en het dondert en bliksemt zoals we het nog nooit hebben gezien. Gelukkig hebben we vandaag een reisdag op de planning, onderweg naar Page bij Lake Powell.
We zijn alvast even bij een strand wezen kijken aan het meer, hier staan ook allemaal campers die hier overnachten. Als we weer wegrijden zien we maar liefst 3 auto's die vast zitten in het mulle zand! Ik ben wel blij met mijn bekwame chauffeur en onze 4WD ;-) .
We vinden het landschap hier een bizarre gewaarwording, met zijn kale bergen en vreemde vormen, het lijkt wel Mars!
De volgende dag is de regen en onweer een stuk minder geworden maar het miezert af en toe nog wel en het is (lekker) bewolkt. Onze tour door de Antelope Canyon is geannuleerd vanwege de kans op Flashfloods; korte hevige waterstromen die de canyons vol kunnen doen lopen.
We besluiten naar het bezoekerscentrum van Glen Canyon (waar Lake Powell onder valt) te gaan om o.a. de Glen Canyon Dam te bekijken. Afke en Jeen kunnen ook hier weer een junior ranger badge verdienen dus kunnen we hier mooi binnen de opdrachten maken. Verder hebben we een heerlijke rustdag!

De volgende ochtend pakken we onze spullen weer in voor onze laatste overnachtingsplek. We hebben de tour door de Antelope Canyon verplaatst naar vanochtend dus daar kunnen we mooi eerst langs. Canyon X is echt ontzettend indrukwekkend en omdat we net na een grote groep aankomen, treffen we het zo dat we alleen met ons vieren door een aardige indianenvrouw worden rondgeleid. Dit is gebied is namelijk grotendeels reservaat van de Navajo indianen. Omdat dit wat een onbekendere Canyon in de Antelope Wash is, zijn er hier geen grote massa's mensen, heerlijk!

We rijden door naar Williams, weer begint het tijdens onze rit enorm te regenen en te onweren. We installeren ons in onze tent en we halen eten bij de Taco Bell en voor de kids een menu bij de KFC. Morgen gaan we als klap op de vuurpijl de Grand Canyon bekijken.

Vroeg op pad om ook hier de drukte voor te zijn, het is inmiddels weer heerlijk weer met wat bewolking die voor fijne verkoeling zorgt. Wat een WOW factor heeft het als je deze enorme kloof voor het eerst aanschouwt! Prachtige vergezichten en de kloof is zo enorm diep (op plekken 1829 meter) en lang (446 km) dat je er duizelig van wordt. Je ziet helemaal beneden als een piepklein straaltje de grote Colorado rivier stromen. Hier krijgen Afke en Jeen ook weer het Junior Ranger opdrachtenboekje mee en we gaan met de shuttlebus verder het park in op een route waar geen auto's mogen komen. We lopen nog een stuk van de Rim trail langs de rand van de kloof en daarna gaan we weer terug naar het bezoekerscentrum waar Afke en Jeen hun 4e Junior Ranger badge krijgen!

Dan rijden we met de auto nog naar het beginpunt van de Grand Canyon bij Desert View en onderweg spotten we nog een paar grote herten langs de kant van de weg. De Condor hebben we helaas niet gezien.

Vanochtend hebben we lekker uitgerust en gezwommen in het zwembad. Vanmiddag gaan we nog de dieren kijken die we niet hebben kunnen zien in het wild. Er is hier een leuk 'drive-thru wildlife park' genaamd Bearizona. Daarna zijn we van plan nog lekker te gaan eten in het stadje Williams waar je nog de sfeer van de historische route 66 kunt ervaren. Morgen gaan we een heel stuk van de historische route 66 rijden onderweg naar de luchthaven in Las Vegas waar we op het vliegtuig naar huis zullen stappen.
Afke en Jeen vinden het ook wel weer fijn om naar huis te gaan, vooral om pake en beppe weer te zien!

Hiermee eindigt ook mijn verhaal over onze reis. Ik hoop dat jullie er op deze manier ook een beetje van hebben kunnen meegenieten (of herbeleven) !

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties :-)

Groetjes Thea

1. Theo, Marieke, froukje en Elske:
    26 augustus 2018
    Ziet er fantastisch uit! Goede reis! Tut fan us!
  2. Afke:
    Wat een waanzinnig avontuur! Geweldig om te lezen. Goeie reis naar huis! 😘
  3. Richtje:
    26 augustus 2018
    Wow , wat een verhaal!!! Een hele ervaring 😀, erg leuk om te lezen.
    Goede reis en tot snel 😘
    Groetjes van ons!
  4. Ria Vennik:
    26 augustus 2018
    Geweldig genoten van alle reisverslagen. En ook weer de reis beleefd die wij ook hebben gemaakt 25 jaar terug. Goede reis naar huis.
  5. Vronie en peter:
    26 augustus 2018
    Pake en beppe misse jimme ek .oant gau. Goeie reis.
  6. Jannie:
    27 augustus 2018